گوترش:حل نشدن مسئله فلسطین دردناک است-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

گوترش:حل نشدن مسئله فلسطین دردناک است

دبیر کل سازمان ملل روز دوشنبه هماهنگ‌کننده ویژه روند صلح خاورمیانه را به شورای امنیت سازمان ملل معرفی کرد.
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۰ - ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - 2020 December 14
کد خبر: ۷۰۴۹۳

به گزارش راهبرد معاصر «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل روز دوشنبه «تور وینسلاند» نروژی را به عنوان هماهنگ‌کننده ویژه روند صلح در خاورمیانه معرفی کرد.

معرفی این مقام جدید سازمان ملل در حالی صورت می‌گیرد که دبیر کل سازمان ملل اخیرا به مناسبت روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین گفت که راهکار دو دولتی  برای مسئله فلسطین بیش از پیش دور از دسترس می‌شود.

گوترش، حل نشدن مسئله فلسطین را مسئله‌ای دردناک خواند و گفت که چشم انداز دستیابی به یک راه حل مناسب مبتنی بر وجود دو کشور (فلسطین و اسرائیل) دور از دسترس می‌شود.

دبیر کل سازمان ملل خواستار تلاش بیشتر جامعه بین المللی برای کاستن از رنج ملت فلسطین شد و نسبت به مشکلات مالی آنروا هم ابراز نگرانی عمیق کرد.

او گفت: «آنروا از آنجایی که طرف اصلی ارائه دهنده مستقیم کمک‌ها  به پنج میلیون و هفتصد هزار آواره فلسطینی در سرزمین‌های فلسطینی است، نقش اساسی ایفا می‌کند.»

آمریکا از ۲۳ ژانویه گذشته کمک‌ها به آنروا را به ادعای نارضایتی از عملکرد آن متوقف کرده است.

فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار